B-RIN

Opis projekta

Trajanje projekta: 01.09.2023 – 30.06.2026

Vrednost projekta: 900.000,00 EUR

Financer: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU prek nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost (več o NOO na noo.gov.si)

Nosilna organizacija: Univerza na Primorskem

Sodelujoče organizacije: Vrtec Mavrica Brežice, Vrtec Jelka, Javni vzgojno-izobraževalni zavod Vrtec Koper, OŠ in vrtec Ankaran, OŠ Solkan in vrtec Solkan, OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu in Vrtec Polhek, OŠ Frana Erjavca Nova Gorica, OŠ Frana Kocbeka Gornji Grad, OŠ Oskarja Kovačiča Škofije, OŠ Vojke Šmuc Izola

Vodja projekta: dr. Sonja Čotar Konrad

Sodelujoči: dr. Maja Lebeničnik, dr. Andreja Klančar, dr. Rok Požar, dr. NIno Bašić, dr. Blaž Simčič, Matija Jenko mag. raz. pouka, dr. Mirko Prosen, dr. Sabina Ličen.

Povzetek:

Namen projekta B-RIN je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih skupinah vrtcev in oddelkih osnovnih šol do 5.razreda.

V okviru projekta bodo konzorcijski partnerji razvili in preizkusili načine uvajanja temeljnih vsebin RIN v i.) predšolsko vzgojo in izobraževanje, ii.) na prehodu med predšolsko vzgojo in izobraževanjem ter vstopom v OŠ ter iii.) za učence v osnovni šoli od 1. do vključno 5. razreda OŠ.

V okviru slednjega smo vsebinskim ciljem ustrezno prilagodili izbor in dinamiko vključevanja inovativnih skupin/oddelkov. V specifičnem kontekstu razvojno-psiholoških obdobij učečih se – natančneje zgodnjega, srednjega in začetka poznega otroštva – bomo dali poseben poudarek prilagajanju didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.

V okviru projekta bomo dosegli naslednje rezultate:

  • popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN, opredelitev potreb na področju RIN in oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN,
  • razvoj, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v predšolsko vzgojo in izobraževanje ter v osnovno šolo do vključno 5. razreda,
  • priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se,
  • vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri izvedbi na voljo vsem članom učeče se skupnosti,
  • diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno-izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini ter oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetne in samostojne obvezne vsebine vrtčevskih dejavnosti oz. učnih aktivnosti v VIZ.

Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v vrtce in osnovne šole do 5. razreda.

Povezava na spletno mesto noo.gov.si